Конкурс знавців української мови імені Петра Яцика


  Міжнародний конкурс знавців української мови імені Петра Яцика – наймасовіша, найсучасніша за змістом і формою освітньо-виховна акція. 
     Це один із засобів збереження української мови, який запалює в юних серцях іскру любові до рідного слова та дарує кращі знання і розуміння рідної мови.
          Переможцями стали:
Навчальний рік
Клас
Результативність ІІ (районного) етапу
Результативність ІІІ (обласного) етапу
2010-2011 н.р.
9
Клименко Ольга - І
Клименко Ольга нагороджена подячним дипломом Міністра освіти і науки України, Президента ліги українських меценатів та подарунком
2012-2013 н.р.
6
Пахолюк Влада - І
Пахолюк Влада нагороджена подячним дипломом Президента ліги українських меценатів та голови координаційної ради конкурсу і подарунком
6
Панасюк Вікторія - ІІ

9
Саратов Андрій - І

11
Клименко Ольга - І

11
Коломійчук Тетяна - І

2013-2014 н.р.
7
Пахолюк Влада - І

9
Теліга Дмитро - ІІІ

10
Кублик Василь - І

2014-2015 н.р.
6
Сирота Оксана - ІІ

8
Пахолюк Влада - І
Урочиста частина конкурсу:
     Рідне слово… Скільки в тобі чарівних звуків, животворного трепету і вогню! Скільки в тобі материнської лагідності і доброти, мудрості земної, закладеної ще славними предками вільнолюбними! Що може бути дорожчим для людини, як рідне слово?

                           У рідному краї і серце співає,
Лелеки здалека нам весну несуть,
У рідному краї й небо безкрає,
І ріки-потоки, мов струни течуть.
Тут кожна травинка і кожна билинка
Вигойдують мрії на теплих вітрах.
Під вікнами мальва, в саду материнка,
Оспівано щедро в піснях.
Тут мамина пісня лунає і нині,
Її підхопили поля і гаї,
Її вечорами по всій Україні
Співають в садах соловї.
І я припадаю до неї устами
І ерцем вбираю, мов спраглий води.
Без рідної мови, без пісні, без мами
Збідніє, збідніє земля назавжди.
                                                (О. Московенко)
2-й Ведучий
            Рідне слово… Скільки в тобі чарівних звуків, животворного трепету і вогню! Скільки в тобі материнської лагідності і доброти, мудрості земної, закладеної ще славними предками вільнолюбними! Що може бути дорожчим для людини, як рідне слово?    
1-й Ведучий
            Мова – то не просто звуки. Це - голос нашого народу. Втрата мови веде до зникнення самої нації. Тому наш народ упродовж віків вів боротьбу за її збереження.

2-й Ведучий
            Найбільше і найдорожче добро нашого народу – це його мова, ота жива схованка людського духу, його багата скарбниця, в яку народ складає і своє давнє життя, і свої сподівання, розум, досвід, почування.
1-й Ведучий
            І сьогодні до цього дару Божого, до мови ми звертаємося, віддаємо їй шану.
2-й ведучий
            Хай же сьогоднішній конкурс відкриє перед нами, юні друзі української мови, мудрість, щедрість, гумор, нашого талановитого народу.
І. Розминка команд
Команди по черзі дають відповіді на питання.
1.      Скільки літер в українському алфавіті?  (33)
2.      Яка різниця між буквою і звуком? (букви пишемо, звуки вимовляємо)
3.      Скільки звуків у слові «кущ»? (4)
4.      Що вивчає орфографія? (правильне написання слів)
5.      Яка орфограма у слові «криниця»? (написання буквосполучення «ри-»)
6.      Чим омоніми відрізняють ся від багатозначних слів?
7.      Скільки існує самостійних частин мови? (6)
8.      Назвіть стилі мовлення.
9.      Що таке антоніми?
10.  Назвіть слова з префіксом «прі-». (прізвисько, прізвище, прірва)
11.  Як називається частина слова без закінчення? (лексична основа)
12.  Скільки голосних звуків  в українській мові? (6)
13.  Який знак в українській мові не є розділовим? (апостроф)
14.  Назвіть останній відмінок української мови. (кличний)
15.  Поставити займенник «себе» в називному відмінку. (не можна)
16.  Яка частина мови не належить ні до самостійних, ні до службових? (вигук)
17.  Яка буква не має відповідно звуку? (ь)
18.  Назвіть головні члени речення.
19.  Як називається слово, яке щойно зявилося в українській мові? (неологізм)
ІІ. Конкурс шифрувальників
Прочитати слова, що написані на кратці (цифра – номер букви в алфавіті)
1.      17, 19, 21, 25, 19, 16, 19, 4, 12, 33 (морфологія)
2.      22, 11, 18, 23, 1, 15, 22, 4, 22 (синтаксис)
3.      19, 21,25, 19, 4, 21, 1, 25, 12, 33 (орфографія)

ІІІ. Конкурс «Знавець правопису»
ІV. Конкурс «Хто більше»
Хто утворить більше слів від слова «пунктуація»?
V. Конкурс – жарт
1. У якому вигуку є сто однакових звуків? (сто п)
2. Від назв яких двох букв стає гаряче? (пе че)
3. Чим закінчується день і починається ніч? (н)
4. Як записати слово «робота» п’ятьма літерами? (праця)
5. Замінивши один приголосний звук на інший, перетворіть свійську тварину,  що відрізняється впертістю, на птаха. (осел - орел)
6. Що стоїть посеред Одеси? (е)
7. На яке дерево сідає ґава під час дощу? (на мокре)
8. З якого полотна не можна пошити сорочку? (полотно пилки)
VІ. Конкурс  «Знавці фразеологізмів»
Хто більше згадає фразеологізмів зі словом «вода».
VІІІ. Конкурс капітанів
Капітани за допомогою жестів передають зміст фразеологізмів, а команди повинні сказати, який це фразеологізм.
ІХ. Команди обмінюються питаннями
Х. Підбиття підсумків нагородження переможців